מניפסט לראש השנה


מה בסך הכול אני מבקשת מכם?

יש מי שאומר "החיים קלים זה אנחנו שעושים אותם קשים". זה לא נכון! החיים הם לא קלים בכלל, אבל פשוטים. אנחנו הם אלה שמסבכים אותם.

אל תחרצו את גורל הסיטואציות בחיים בעודן מתרחשות. שאלו את עצמכם "זה טוב? זה רע? מה זה?" כי הידיעה תתברר במלואה רק בפרספקטיבה של זמן ומרחק, ולעולם לא ברגע עצמו. המתינו! התשובות והבהירות יגיעו אם רק תתנו להם את הזמן הדרוש. ואין דבר שהזמן שונא יותר – מאשר כשמאיצים בו.

תמתחו את התודעה. היא גמישה. כמעט כל מצב אפשר לבחור לפרש כ'רע' או כ'טוב', זהו המשחק המחשבתי החשוב ביותר בחיים. עצם היכולת לעשות היפוך היא זו שמלכתחילה מערערת את קביעת הטוב והרע בחיים. תשתעשעו בהיפוכים, תקראו תיגר על "ברירת המחדל" שלכם לפרשנות הרגע!

אל תיקחו את כל העולם על הכתפיים שלכם רחבות ככל שהן. לימדו להבחין בין מה שבשליטתכם לבין מה שלא. תגלו שרוב הדברים לא בשליטתכם ואתם סתם משתברים אל הקירות בניסיון לשנות. אבל מה שכן בשליטתכם, אל תזניחו, תעשו. את הטוב ביותר שאתם יכולים. אל תרימו ידיים, תשאפו להכי טוב מבלי למכור את נשמתכם לאף אדם. ואם לא הצלחתם, לא נורא, ייתכן וזה הדבר הטוב ביותר שאי-פעם קרה לכם. תמשיכו הלאה, החיים מזמנים הפתעות!

אל תפספסו הזדמנויות. הן חולפות על פניכם בדממה כל הזמן, הן ממתינות שתקראו להן, שתזמינו אותן ואתם פשוט מתעלמים. אל תחכו יותר מדי, גם הזדמנויות סבלניות מתייאשות בסוף ועוברות לקליינט הבא. הן חלק מהדרך שלכם להגשים את ייעודכם. אפשר לנסות ולתהות מומלץ לנסות ולטעות, אל תפחדו, אחת מהן היא המפתח שלכם להצלחה!

התמקדו בדברים הטובים, יש המון כאלה כל יום. מרגע שקמתם ואתם על הרגליים, עם פה מלא שיניים, יש לכם מה ללבוש, לשתות ולאכול. קיבלתם היום חיבוק מילד וחיוך מעובר אורח, זכיתם במגע מנחם ופרח יפה וצבעוני צמח לכם בגינה. כל אלה אינם מובנים מאליהם. השיבו לעצמכם את תודעת הפליאה!

תעשו כל יום דבר קטן שעוד לא עשיתם. זה חורץ נתיבים חדשים במוח ומשאיר אותו צעיר וערני. תנהגו לעבודה בדרך שונה, תכינו קפה ביד שמאל, תשכבו לישון בצד אחר של המיטה, תתלבשו בצבע שעד היום לא נכנס לארון, תטעמו מאכל שעוד לא ניסיתם. אל תהיו עבדים להרגלים שלכם!

תאהבו את עצמכם במעשים ולא רק במחשבה, כי הראש תמיד מוצא מה לא טוב בכם. תעשו לעצמכם כל יום לפחות דבר אחד טוב, מפנק, מפרגן. קחו לכם את הרגעים החשובים כל כך להטעין את המצברים המתדלדלים. פרגנו לכם הפסקה, תקפידו על רווחים בין עשייה לעשייה. מגיע לכם. אתם זה כל מה שיש לכם, אתם אנשים חשובים מאוד!

הפסיקו להאשים את עצמכם. עצמכם ממש לא אוהב את זה. הוא נעשה חלש ומדוכדך מאמירות כאלה. ואתם רוצים את עצמכם שמח ובטוח בעצמו!

תעזו להשתחרר. צאו למרפסת או לשדה פתוח ותצעקו את נשמתכם, תרקדו בבוקר כאילו אין אחרי הצהרים, תשתינו על גזע עץ בגינה כשלוחץ לכם, תעלו ותרדו בדרגנועים שוב ושוב כמו ילדים קטנים, תציירו על קירות החדר, תרוצו על חוף הים עד שתיעתק נשימתכם. את העומס שהחיים מזמנים חייבים לפעמים לשחרר, אחרת תתפוצצו!

תודו. תוקירו תודה. תעשו תודה. במעשה, לא רק במחשבה. כתבו מכתב תודה, הכניסו למעטפה, כמו פעם. שילחו אותו לאדם שבזכותו אתם היום מי שאתם, שהיה שם בשבילכם, דחף אתכם, נתן לכם, האמין בכם, היה בזמן הנכון ובמקום הנכון, עם חיבוק, כתף, אוזן קשבת ומילה טובה. אל תמתינו. אנשים שהיום אתכם, מחר לא יהיו. זה הזמן להודות!

תנו מעצמכם לאחרים. צדקה זה טוב, בגדים לנזקקים זה נפלא, גם רהיטים. אבל הנתינה ברמה הגבוהה ביותר היא הושטת יד למי שזקוק כדי לקום בעצמו על הרגליים ולשוב למסע שלו. תעניקו לעצמכם את ההזדמנות לתת כל יום משהו קטן – מילה מעודדת, חיבוק עוטף, חיוך, הבנה, הקשבה. תעשו במו ידיכם עולם טוב יותר!

תקשיבו. תפסיקו להיות כל כך מרוכזים בסיפור שלכם. הקסם תמיד קורה כשאתם שמים את עצמכם לרגע בצד. במקום לייעץ, ללמד, להדריך, פשוט תקשיבו. העולם האנושי משווע לקסם ההקשבה שאבד!

תשמעו פחות חדשות ותקראו פחות עיתונים. ידיעות מזוויעות על רציחות, אלימות, מלחמות ואסונות טבע, לא עושות אתכם בריאים. ובינינו איך זה משרת את היום שלכם אם תתעדכנו באסון טבע בקריביים? אל תדאגו, אם יהיה משהו חשוב באמת, אתם כבר תשמעו על זה מהשכנה, במכולת או בחדר המדרגות. תמלאו את היום שלכם בידיעות טובות!

אל תפחדו. מרבית הפחדים שלכם הם סרטים שאתם מתסרטים, מביימים ומפיקים בעצמכם. ועוד בהתנדבות. מה באמת מה כבר יכול להיות? מקסימום תיכשלו, תידחו. אפשר לחשוב שאף פעם לא נכשלתם או נדחיתם, ומה קרה? קמתם והמשכתם הלאה – גם הפעם זה יהיה ככה. מבטיחה לכם. אתם חזקים ויכולים להכול. כבר הוכחתם את זה אלף פעמים!

הפסיקו לחפור בעבר ו/או לדאוג לעתיד. עם העבר אין לכם מה להתעסק, הוא כבר מזמן איננו, הוא שכח שהוא היה בכלל – לימדו את השיעור שלכם, תקנו והמשיכו הלאה. תיפרדו. אין דרך אחרת. תנו לעתיד להגיע, תפסיקו לנחש מה יהיה, שום ניחוש לא ינבא את המציאות שתבוא ובינתיים אתם ממשכנים את ההווה היקר כל כך על חשבונו. סמכו על עצמכם, כשהוא יגיע כבר תדעו מה לעשות. אתם מנוסים בלחיות את החיים!

תחלמו. גם אם אמרו לכם שזה דבר ילדותי ולא מעשי. יש בחלומות תקווה, אמונה, תשוקה לדברים שמעבר ליכולתכם לעשות היום. הם נועדו כדי שתגשימו אותם מחר. הם המנוע של החיים. אם הם לא יתגשמו, אל תיפול רוחכם. עברו לחלום הבא. בבקשה מכם, רק אל תפסיקו לחלום!

תפסיקו לקטר ולהתלונן. זה ממש לא מעניין אף אחד. קיטורים הם עומס מיותר על המערכת שפוגע ביכולתכם לפעול לשיפור המצב ושואב מכם משאבים חיוניים. תשמרו על האנרגיה הטובה. היא משאב יקר ערך!

חדלו לשפוט ולבקר. אתם לא באמת חושבים שאתם נעלים וטובים יותר. תנו לאנשים לחיות את חייהם על פי דרכם ואמונתם. מותר להם כמו לכם. אגב, 'משרת אלוהים נתפסה מזמן ולא תתפנה עד להודעה חדשה'. חיזרו להיות בני אדם!

ציניות היא חולשה ומשמשת חומת הגנה למי שלא יודע לדבר נקי, מדויק, אמיץ וברור. אין בה צורך, היא רעל רע. היא חממה מלאכותית העוטפת ומגוננת מפני החיים האמתיים. מחממה קשה לצאת, היא ממכרת. אל תפסידו את האוויר הרך והטרי שבתנועה מתמדת, בחוץ!

אל תתווכחו ואל תתנצחו. זה בסדר גמור שלא כולם חושבים כמוכם. נסו לשכנע פעם אחת ואולי פעמיים. לא הצלחתם? תניחו בצד. דעותיכם מבוססות על האמונה שלכם וניסיון החיים שצברתם. לאדם שמולכם יש אמונות וניסיון משלו. אין אמת אחת – יש דעות. תיהנו מדעות שונות, תמיד יש מה ללמוד!

אל תדעו. תפרגנו לעצמכם לפעמים לא לדעת. באמת אף אחד לא מצפה מכם שתדעו הכול. באי הידיעה נמצאת הלמידה האמתית והחופש. שם מצויה גם השלווה. תהיו לרגע צופים מהצד ותיהנו מהמרחב המפתיע שנפתח!

תנקטו ריסון. אל 'תעופו על עצמכם' ברגעי הצלחה, ואל תתרסקו לתהומות הנשייה בעת כישלון. זכרו שהכול זמני. הטוב זמני, הרע זמני, אנחנו זמניים. למדו לחיות כמו א.ק.ג של לב בריא – קצת למטה, קצת למעלה ושוב. רק ככה תצליחו לשרוד את החיים, בריאים!

היו אתם. עם מסכות ותחפושות תמיד תצאו מופסדים. אם יאהבו אתכם ככה אתם נידונים לחיים של זיוף, אם לא יאהבו פספסתם את ההזדמנות לעד. חיו את החיים בדיוק כפי שאתם, לא בערך, לא ליד!

אל תיעלבו ותפגעו. לא כולם צריכים לאהוב אתכם. גם אתם לא אוהבים אנשים מסוימים אך אינכם מעוניינים לפגוע בהם. מותר לא לאהוב ולחשוב אחרת. זכרו שגם לאחרים יש פחדים וקשיים משלהם. מצאו חמלה אמתית בליבכם!

אל תאבדו את התשוקה ואת האמונה. בקשו לעצמכם טוב, אך אל תהיו יותר מידי ספציפיים בבקשותיכם ואל תהיו חמדנים, כי אין לכם באמת מושג מה טוב בשבילכם. המסע גדול מכם ויש לו תכניות מרתקות עבורכם. תנו לו להפתיע אתכם!

לאט. תאכלו לאט, תנהגו לאט, תחבקו לאט, תצעדו לאט, תדברו לאט יותר. ההנאה נמצאת ביכולת להתחבר ולהבחין בתנועה שלכם. אל תעשו דברים כמו רובוטים או כלאחר יד. תתרכזו בכל תנועה, בכל נשימה. שום דבר שאתם עושים אינו סתמי. כל דבר חשוב מאין כמוהו. בשקט האיטי נמצא אלוהים!

תדאגו לגוף שלכם. לפחות כמו שאתם שומרים על המכונית. הקפידו על בדיקה חד-שנתית מקיפה, תעשו ספורט שנעים לכם, תלכו ותשבו זקופים, מתחו את הכתפיים לאחור ותצעדו גאים, תאכלו מזון בריא עד כמה שאפשר, תשתו הרבה מים, קבלו טיפול במגע לפחות כל רבעון. תקשיבו לגוף, הוא יודע תמיד מה נכון וטוב בשבילכם. תלמדו לקרוא את לוח השעונים!

אל תנסו לשנות אחרים. לא את בן או בת הזוג, לא את הילדים שלכם, את ההורים, גם לא חברים. אין לכם זכות. גם אתם רוצים שיקבלו אתכם כפי שאתם. לכל אדם יש מקום בעולם. אל תנסו ללהק מחדש את המין האנושי, זה לא התפקיד שלכם!

אל תגידו לילדים שלכם מה נכון וטוב להם. אין לכם מושג מה הם אמורים לעשות כאן. הם יודו לכם אם תהיו עבורם תמיד, תקשיבו, תחבקו, תפנקו, תקבלו, תהיו נוכחים. המאמץ האובססיבי לחסוך מהם מהמורות ושיעורים הוא יומרה. לא בטוח שזה השירות הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות בשבילם. ניסיון לעצב אותם ואת נשמתם בדמותכם ובצלמכם רק מגביל אותם, שהרי אתם מבקשים עבורם יותר ממה שהצלחתם להשיג בעצמכם. העניקו להם את מתנת החופש למצוא את הדרך שלהם. תהיו גאים בהם, הם היצירה המשמעותית ביותר שיצרתם!

תשאירו חותם. תיצרו משהו משלכם שיביא אתו טוב לעולם הזה ושיישאר כאן גם אחריכם. תטעו עץ, תציירו ציור, תפסלו פסל, תכתבו ספר, מאמר, שיר נוגע. תתנדבו. משמעות לחיים היא יותר מרק תבלין. היא המנה העיקרית!

סלחו. לעצמכם ולאחרים. אתם לא מושלמים, אף אחד אינו מושלם. גלו חמלה כלפי אלו הפוגעים בכם, הם אלו שצריכים לחיות עם עצמם. המרמור הפנימי יפגע רק בכם. המשיכו הלאה, אתם חזקים!

חבקו, חבקו, חבקו. מגע הוא סם חיים המותר על פי חוק!

ו…

תשתדלו להיות מאושרים!!!