אל תמגנטו כלום… זה מסוכן!


שהתגרשתי לפני אחת-עשרה שנים, מצאתי את עצמי מייחלת לאהבה חדשה ונכונה לחיים.
לייחל זה נחמד. לבקש במילים ברורות זה הרבה יותר אפקטיבי. ואני אדם אפקטיבי.
מדי לילה עם קריאת שמע על המיטה (שארית אהובה מחיי הדתיים מפעם) הוספתי בזהירות נחושה בקשה ברורה ומפורטת, תפילה פרטית מהודקת, שנשמעה כך:
"אנא הבא לפתחי גבר מושך וגבוה, עדיפות לשיער שחור ועיניים כחולות, שרירי, חכם, בעל חוש הומור ויציב כלכלית שאוהב טיולים וטבע כמו גם משפחה וביתיות, חזק וגברי ועצמתי בדיוק כמו שאני אוהבת ושיראה נפלא לצדי בחברה".
לא חלפו לילות רבים ותפילתי התקבלה במדויק. כמו במצעד מתוזמן צצו בחיי גברים מסוקסים שענו גם ליתר הדרישות ברשימה, הם הופיעו בזה אחר זה כמו לפי הזמנה שטופלה ביד מוקפדת. הצרה הייתה שככל שהם התאימו יותר למפרט כך פחות התאימו לי. לקח לי זמן לקלוט את זה. לא הייתה שום בעיה עם המוצרים. הבעיה הייתה במחלקת ההזמנות.

אז התייעצתי עם חברה טובה וחכמה שמנוסה מאוד בחיים ומחוברת גם למקומות אחרים. פתחתי בפניה את התפילה באהבה גדולה. והיא התפלצה:
"זו לא תפילה. זו רשימת מכולת שתוליך אותך לאבדון. את צריכה להתמקד בהווייה, להרגיש את מה שאת באמת רוצה. תעזבי את התיאורים הפלסטיים, את התמונה, תתרכזי במהות, בהרגשה של הקשר אותו היית רוצה בחייך." אמרה והלכה לדרכה.

שמעתי בעצתה וכתבתי תפילה חדשה (מצורפת למטה). היא ביטאה הווייה ולא תמונה. היו בה צבעים ולא צורות. היא יצאה מהבטן במקום מהראש. ומדי לילה התפללתי על פי הגרסה החדשה המרוקנת מתיאורים אך גדושה באנרגיה נכונה.
חודשים ספורים אחר כך, ללא תכנון מוקדם ומבלי שהייתי מוכנה רגשית לקשר נוסף, האיש שלי נכנס לי לחיים. ערב אחד, קפה אחד שפתח מסע של חיים זוגיים מופלאים. מסע שנמשך עד היום כבר המון שנים.
התפילה הפרטית שלי עברה המון ידיים ומהווה היום השראה למחפשיי זוגיות רבים, ושמעתי שגם זוכה לאדפטציות מרגשות לתחומי חיים נוספים.

סיפור טוב עם סוף טוב, ששימש רק כהקדמה למה שאני באמת רוצה להגיד.

המחשבה למגנט עתידות היא פנטסטית. יש מצב שאם תמגנטו היטב גם תקבלו את נשוא המגנוט שלכם. אני מאמינה בכך לחלוטין ומורידה את הכובע בפני מחברי "הסוד" מלא ההשראה.
אבל מהי הנחת היסוד המאפשרת את ה'סוד'? זו העומדת בבסיס קיומו ושבלעדיה גם מגנט עצום וכביר יהפוך לעקר? ההנחה המפוקפקת שאנחנו יודעים מה טוב בשבילנו ומה נכון לנו באמת.

חישבו כמה פעמים בחיים חשקתם במשהו – באדם, במשרה, בבית חדש ועוד… ואחרי שהשגתם בדיוק מה שרציתם גיליתם שזה ממש לא מה שהתכוונתם ושהבחירה שלכם הייתה איומה.
ולהיפך, במקרים בהם התפשרתם, פעלתם בנגוד לסדר העדיפויות השגרתי שלכם, רחוק שנות אור מהחלומות שטוויתם לעצמכם, ולאחר זמן מה גיליתם להפתעתכם שזה הדבר הטוב ביותר שקרה לכם בחיים.

מוכר?

אנחנו לא יודעים מה טוב ונכון לנו כי בדרך מתת ההכרה אל סף ההכרה הבחירות והשאיפות שלנו פוגשות פרדיגמות עתיקות ותבניות חשיבה מוטעות שנצרבו בזיכרון בגיל צעיר בהשפעת סביבת הגידול ומקובלות חברתיות.  כל אלה לא רלוונטיות לבחירות שאנו עושים היום.
לכן, היזהרו מלבקש לעצמכם תמונות מדויקות, אתם עשויים לקבל בדיוק מה שביקשתם…

אז מה כן?

חישבו וחושו בגופכם את ההוויה בה תרצו להיות. מגנטו את התחושה לא את התמונה הברורה. בקשו לעצמכם בהירות מבט וניקיון משיפוטיות ומפחדים, כדי שתזהו את ההזדמנויות שסביר שיביאו אתכם למציאות ההוויה המבוקשת…. כך ממגנטים!

מגנטו לחייכם הוויה.

אם אתם חולמים לרכב על אופנוע מרטיט, אל תתלו על המקרר תמונה של הרלי דווידסון מנצנץ אלא תמונה של חופש, סקרנות ומרחבים.אם אתם רוצים להיות בעלי יכטה מפנקת, אל תתלו על אותו מקרר (מה, יש לכם שניים?) תמונת דולרים ירוקים או כזו של יכטה מפונפנת, אלא תמונה של ים פתוח, אוזו משובח וחברת אנשים טובים.

יש לכם המון אופציות, על חלקן אתם אפילו לא מעזים לחלום, וכל אחת בדרכה עשויה להביא לחיים שלכם בדיוק את מה שאתם באמת רוצים.

היו מחוברים להווייה, וותרו על תמונות ושמות!
מצאו את המקום בו נפשכם רוצה לשהות ולא את מה שעיניכם מבקשות לראות!
היו אמיצים ופתוחים לקבל דברים שאינכם מכירים, החיים מלאי הפתעות!
אל תפסלו על הסף את מה שלא הזמנתם, לכאורה!
זהו הסוד שמאחורי הסוד… מגנטו… אבל נכון!


תודה לכרמי חברתי האהובה שהצילה אותי מעצמי!

תפילה לזוגיות - לא הצלחתי להעלות